‘Andor’-fans spammen recensies over een documentaire over overlevenden van de Holocaust

0

Als je ooit bewijs nodig had dat internet en fandom een ​​vergissing waren, zoek dan niet verder dan een documentaire over overlevenden van de Holocaust genaamd Andor spammen met beoordelingen door Star Wars fans.

Andorde Star Wars serie, is nogal een slaperhit geweest voor Disney Plus, met de keuze om de eerste drie afleveringen tegelijk uit te zenden, misschien wel een vergissing voor de show, aangezien het echt begon te versnellen bij slechts aflevering drie en daarna. Sinds de aanvankelijke daling van de belangstelling heeft het het uitzonderlijk goed gedaan, met veel lof voor zijn weergave van de opkomst van fascistische regeringen en algemeen politiek commentaar.

Je zou denken, gezien het genoemde onderwerp over fascisme, Star Wars fans zouden kunnen voorkomen dat ze een Letterboxd-pagina gebruiken voor een documentaire over een overlevende van een echt fascistisch regime als een plek om een ​​stuk sciencefiction te recenseren. De Braziliaans-Amerikaanse documentaire Andor volgt de enige levende Braziliaanse overlevende van de Holocaust – Andor Stern – maar Star Wars fans op Letterboxd lijken het niet te beseffen of, erger nog, er om te geven.

Hoewel sommige recensies onwetendheid claimen, lijkt het bijna alsof ze gespannen en grappig proberen te zijn door hun Star Wars recensies over een slopende documentaire over een van de donkerste hoofdstukken in de menselijke geschiedenis. Een tijdje stond er niet eens een volledige beschrijving op de Letterboxd-pagina van de documentaire, maar zelfs dan zou je zeker controleren of je de juiste hebt.

Letterboxd is sindsdien binnengekomen om alle beoordelingen op te lossen en te modereren, zoals we allemaal leren Star Wars fans zijn online niet te vertrouwen. Triest, maar bijna passend gezien het feit dat er enkele delen van zijn Star Wars fans die oprecht lijken te memeren over hoe het rijk “niets verkeerd deed” of de thema’s van de serie volledig negeren.

Het voordeel is dat de documentaire na dit debacle waarschijnlijk meer kijkers zal trekken, wat positief is voor student-filmmaker Vitor Vilaverde Dias.

De Star Wars serie Andor is momenteel beschikbaar om in zijn geheel te streamen op Disney Plus.